Η εκγύμναση Pilates στο στρώμα (mat) εκτελείται σε ολιγομελή group των 5-8 ατόμων. Το Pilates Mat μπορεί να είναι:

• Ήπιο

Πολλές από τις ασκήσεις εκτελούνται σε ύπτια ή καθιστή θέση, και οι πιο πολλές είναι χαμηλής έντασης και χρησιμοποιούν το βάρος του σώματος ενώ κατά διαστήματα εκτελούνται με επιπλέον βάρος. Μπορεί επίσης το ασκησιολόγιο να εκτελεστεί με τη χρήση ελαφρύ εξοπλισμού όπως μπάλες μεγάλες ή μικρές (fit ball), λάστιχα (therabands), foam rollers, magic circles, αλτηράκια κ.α. Τα ελαφριά όργανα μπορούν να χρησιμοποιηθούν  ως βοηθητικό  μέσο για να μειώσουν ή να αυξήσουν το βαθμό δυσκολίας μιας άσκησης. Το Pilates είναι τόσο ασφαλές, που χρησιμοποιείται και ως φυσικό μέσο αποκατάστασης από τραυματισμούς  που αφορούν  την σπονδυλική στήλη, τα γόνατα, τα ισχία, τους ώμους, καθώς και τους επαναλαμβανόμενους μυϊκούς τραυματισμούς. Επειδή ακριβώς απευθύνεται στο σώμα συνολικά, διορθώνει μυϊκές ανισορροπίες  και χρόνιες αδυναμίες, αποτρέπει την υποτροπή των τραυματισμών και βελτιώνει τη συνολική στάση του σώματος.

 • Αλλά επίσης είναι απαιτητικό

Το Pilates είναι  ένα εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα ασκήσεων. Οι τροποποιήσεις των ασκήσεων επιτρέπουν το εύρος της δυσκολίας να κυμαίνεται από το αρχάριο έως το προχωρημένο επίπεδο καθώς ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται σταδιακά και ανάλογα με τη φυσική κατάσταση αλλά και το επίπεδο μυϊκής ετοιμότητας των ασκουμένων. Επιλέξτε λοιπόν το πρόγραμμα που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς αυτήν τη στιγμή και αυξήστε την ένταση καθώς η σωματική σας απόδοση βελτιώνεται.